Het is heel verleidelijk om je camper maar vol te laden als je op reis gaat. Maar hoe verleidelijk ook, dat is geen goed idee. Er zit namelijk een grens aan wat je mag meezeulen. Een gewichtsgrens. Specifiek: 3.500 kilogram voor bestuurders met rijbewijs B. Kom je boven de toegestane grens uit, bewust of onbewust, en ga je met een overbeladen camper de weg op? Dan ben je in overtreding. Als (te) zware jongen riskeer je flinke boetes en ben je doorgaans uitgesloten van uitkering bij schade. Maar nog veel belangrijker: je brengt je eigen en andermans veiligheid in gevaar. Dus de camper moest gewogen worden, op een weegbrug. Geen probleem zei zoon Bas, bij ons hebben ze er twee. 'Ons' is het bedrijf waar hij veel voor werkt. Afgelopen week een keer afgesproken en daar gingen we de weegbrug op, een hele grote, daar staat normaal geen campertje op. Alles wordt meegeteld, behalve wat we er ingestopt hebben ook de luifel, de fietsendrager met de fietsen erop en wijzef, we moesten in ...
Ons dagelijks leven