Doorgaan naar hoofdcontent

Oogsten

Verleden jaar om deze tijd reed ik met een vriendin in haar oude Eend naar Montfoort om kersen te kopen die volgens haar de lekkerste van de hele omgeving zijn. En ze had gelijk, ze waren heerlijk.  We konden het gistermorgen mooi combineren met een andere boodschap dus reden we weer naar dat bedijf.

Voor de grote groente- en fruithal stonden rijen aardbeien in grote potten hoog boven de grond. Er werd volop geoogst, drie vrouwen waren daar tussen de rijen bezig. Ik maakte even een praatje met ze en vroeg of de warmte om te doen was. We zijn vanmorgen om vijf uur begonnen en hoeven nu ieder nog één rij, dan zijn we klaar voor vandaag werd er verteld. Ja, je kan dat kostelijke fruit natuurlijk niet weg laten rotten, het moet geoogst worden, of het nu warm of koud is.

We hebben nog maar een flinke doos ervan meegenomen en wat dozen kersen waarvan we er eentje zelf hielden en de rest weggaven. Ook nog wat groente en zo reden we met een goedgevulde krat in de auto weer naar huis. 

Reacties

Ik krijg ineens zin in aardbeien...
;)
Sjoerd zei…
Van beiden kan ik wel genieten, als je een bakje bij me neerzet is het zo op...
Bertiebo zei…
Kersen, zo van 't land en aardbeien: 't kan niet beter!
Judy zei…
Oh heerlijk! Aardbeien at ik al, maar kersen nog niet.
In de weer zei…
Heerlijk allemaal !
Marlou zei…
Ha Marthy, dat zijn de lekkerste: die je koopt bij de kweker zelf.
Ik krijg enorme zin in aardbeien.
In kersen ook trouwens!!