Doorgaan naar hoofdcontent

51 en 5-1

Schoondochter was jarig vrijdag en gisteren werd er daarom een feest gegeven in de tuin. Er waren veel vrienden en vooral de mannen zijn voetbalenthousiasten. Aan het eind van de middag was er nog geen wolkje aan de lucht maar dat veranderde opeens snel. Een lange tafel werd onder de grote houten veranda geschoven en de stoelen volgden er omheen.

Toen we daar zo zaten viel het me op dat nagenoeg iedereen wel wat in de kleur oranje aan had. Oranje voetbalshirts,  een ketting, een oranje overhemd. Zo leuk. Wat te denken van de oranje sjawl die om een zwart jurkje was geknoopt.


Schoondochter, ze kneep net even haar ogen dicht toen ik de foto nam, had een toepasselijk hoedje op en een van de vriendinnen had een jurk aan waar een oranje motief in zat. Speciaal uitgekozen vertelde ze me.

Zoon toverde tussen de doelpunten door heerlijke happen van zijn barbecue waaronder erg lekkere tonijnstukjes. En de jarige had voortreffelijke salades gemaakt. Ondertussen speelden onze Oranjeleeuwen de sterren van de hemel en viel er doelpunt na doepunt. Alles was te volgen op een groot scherm onder de veranda. En de wedstrijd eindigde tot ieders vreugde met 5-1. Haal het streepje van de uitslag ertussen uit en je hebt de leeftijd van de jarige.
 

Reacties

Emie zei…
Die mooie voetbal uitslag en oranje attributen maakten de verjaardag nog feestelijker!
Judy zei…
Helemaal in oranje, geweldig! Een mooie leeftijd en een mooie uitslag!
Yova zei…
Jullie zijn zeker helemaal in oranje. Wij niet hoor. Leuk dat jullie feestje hadden. Nog gefeliciteerd met je schoondochter. Het ziet allemaal gezellig uit. 5-1 GEWONNEN.
KnutzEls zei…
Je ontkomt vandaag de dag niet aan die kleur. Met zo veel feestelijkheid en plezier, geweldig.
Marlou zei…
Ha leuk!
Een oranje groepje fans!
de uitslag was werkelijk fenomenaal!
Janny zei…
Leuk al die oranje accenten, extra feestelijk voor de jarige.
Sjoerd zei…
Dat was dubbel feest daar...
Bertiebo zei…
Supergezellig en wat een variatie in oranje accessoires! Ik heb niks oranjes.
Jolande zei…
Gefeliciteerd met schoondochter. Je hebt een mooie collectie oranje foto´s gemaakt. Julian stuurde ook foto´s van zichzelf in een oranje t-shirt. Ik heb helemaal niets met voetbal, kan er niet warm of koud van worden.