Schoondochter was jarig vrijdag en gisteren werd er daarom een feest gegeven in de tuin. Er waren veel vrienden en vooral de mannen zijn voetbalenthousiasten. Aan het eind van de middag was er nog geen wolkje aan de lucht maar dat veranderde opeens snel. Een lange tafel werd onder de grote houten veranda geschoven en de stoelen volgden er omheen.
Toen we daar zo zaten viel het me op dat nagenoeg iedereen wel wat in de kleur oranje aan had. Oranje voetbalshirts, een ketting, een oranje overhemd. Zo leuk. Wat te denken van de oranje sjawl die om een zwart jurkje was geknoopt.
Schoondochter, ze kneep net even haar ogen dicht toen ik de foto nam, had een toepasselijk hoedje op en een van de vriendinnen had een jurk aan waar een oranje motief in zat. Speciaal uitgekozen vertelde ze me.
Zoon toverde tussen de doelpunten door heerlijke happen van zijn barbecue waaronder erg lekkere tonijnstukjes. En de jarige had voortreffelijke salades gemaakt. Ondertussen speelden onze Oranjeleeuwen de sterren van de hemel en viel er doelpunt na doepunt. Alles was te volgen op een groot scherm onder de veranda. En de wedstrijd eindigde tot ieders vreugde met 5-1. Haal het streepje van de uitslag ertussen uit en je hebt de leeftijd van de jarige.




Reacties
Een oranje groepje fans!
de uitslag was werkelijk fenomenaal!
Oranje draagt zelf dit jaar een veel te felle kleur oranje, vind ik, het lijkt af en toe alsof er lampions over het veld zweven.